מילון מושגים

מילון מושגים עסקי - מושגים עסקיים, מושגים שיווקיים, תובנות שהפכו למושגים מתומצתים, הכל נבנה במהלך שנים של ניהול ארגונים עסקיים, ייעוץ עסקי לארגונים ועסקים, הנחיית סדנאות והדרכת מכירות ושרות, פיתוח מנהלים וייעוץ ארגוני. ריכזנו במילון המושגים העסקי מיני טובין שהפכו אצלנו למטעות לשון יום יומיים אשר מוסיפים ומתבלים ותורמים לפיתוח עסקי והתקדמות לתוצאות עסקיות טובות יותר.

מוזמנים לעשות בו שימוש וכמובן לתרום מנסיונכם מושגים נוספים שראוי שיהיו כאן.


אפקט המשולש היצרני

זהו האפקט שיודע לייצר הצלחה! מדובר בשילוב של מחשבה,רגש ופעולה. כדי להצליח צריך את כל שלושת הדברים הבאים: מחשבות (מערכת ההכוונה) רגשות (הכוח המניע) מעשים (עצם התנועה) מספיק שאחד מהם יחסר בכדי שלא תהיה הצלחה. לפירוש המלא...

אמונה בצדקת הדרך

תנאי הכרחי לפעילות עסקית מוצלחת בטווח הרחוק. זהו למעשה הדלק שמאפשר לכל אנשי הארגון לעשות את המאמץ הנוסף בדרך לתוצאות טובות יותר. למנהיגי הארגון, אמונה בצדקת הדרך מאפשרת לשפר את סגנון המנהיגות ולהפוך סגנון זה למנהיגות ערכית (המבוססת על ערכים), בניגוד למנהיגות עסקתית (בה הנעת העובד מתבססת על "תן וקח"). לפירוש המלא...

אנשים מיוחדים

לכל ארגון קטן כגדול יש את האנשים המיוחדים שלו, אותה קבוצה שבלעדיה יהיה קשה מאוד לגדול. אלו הם האנשים המצויים בתוך הארגון ובסביבתו הקרובה, אשר נותנים ערך מוסף גדול בתחומי הליבה של העסק.לפירוש המלא...

אפקט "החלוק הלבן"

מאפשר לבסס רושם רצוי בצורה מילולית או לא מילולית. כמו שאנו מניחים כי מי שלובש חלוק לבן הוא רופא בלי לברר - כך ניתן להינות משימוש בכלים על מנת להתקדם או להעביר מסר תדמיתי או אחר. לפירוש המלא...

אפקט התזמורת

 על מנת שיצירה אותה התזמורת מנגנת, אכן תישמע מעולה ותגרום למאזין להיסחף אחר המוסיקה וליהנות, חייבים הנגנים כל אחד בפני עצמו, לנגן את המנגינה בצורה הכי טובה שיש, בלהט ובעוצמה. יחד עם זאת, הנגנים חייבים להיות מודעים ליתר הנגנים ולמקצב הכולל של התזמורת, לפספוסים של אחרים ולגבות אחד את השני. במילים אחרות אפקט התזמורת מציג תפיסה של סנכרון, במקרה שלנו של סנכרון עסקי.

יעדים נשגבים

 הסיבה הטובה ביותר לפעילות עסקית. עפ"י פירמידת הצרכים של מסלו, ניתן לפעול בסביבה עסקית כלשהי עבור מספר מטרות: הבסיסיות ביותר הנן קיום ופרנסה, מעבר לכך ישנו הרצון בפרסום ובתהילה, כאשר המטרה הנעלה ביותר הינה הגשמה עצמית (ופה כנראה זו הפעם היחידה שנזכיר מונח זה...). יעדים יוצאי דופן, הכוללים אתגרים משמעותיים (כמעט בלתי אפשריים), התייחסות למגוון שלם של היבטים (כגון השפעת פעילות החברה על הסביבה החיצונית) ורצון לשנות או לשפר את המציאות בצורה דרמטית, הינם חלק משמעותי מאד מאותה הגשמה עצמית נכספת, שמביאה בסופו של דבר ליכולת להגיע ליעדים עסקיים גבוהים במיוחד ומכאן גם נשגבותם.

כבלי לידה עסקיים

 כבלי לידה עסקיים מהווים את אחד מהחסמים הקריטיים לקיומו של ארגון עסקי, טום פיטרס שטבע את המונח "גלגל התנופה" היטיב לבטא זאת ככלי מאוד כבד אשר על מנת לייצר את התנופה והמומנטום אשר יניעו  אותו הלאה יש לשפוך לתוכו המון אנרגיה על מנת להניעו, דומה הדבר לכבלים שמחזיקים את האוניה קשורה למזח, זיהוי נכון של כבלים אלו חוסך באנרגיה ומגדיל את סיכויי השירדות וצמיחת הארגון מעבר לשנה הראשונה לקיומו.

מכירות טובות

 לא כל מכירה היא מכירה טובה כפי שלעיתים נהוג לחשוב. מכירה טובה מגלמת בתוכה את המרכיבים של מענה מלא ככל הניתן על צורך הלקוח באופן בו הלקוח חש סיפוק מביצוע העסקה והמוכר סיפוק מרווחיות העסקה ויכולת מימושה.

אפקט נהג המשאית

 שם קוד ומשל למיומנות גבוהה: כשם שנהג משאית מיומן ומנוסה , גם אם הוא נוהג ברכב שאינו שלו, "מרגיש" את הרכב ויודע לנהוג בביטחון גם בתנאים קשים, כך נרצה שכל מי שמעורב בחברה ובפעילותה יהיה בעל ניסיון והיכרות טובה עם הנושאים העסקיים הרלוונטיים. היכולת הזו תאפשר לאדם המיומן לבצע את הפעולות הנדרשות, גם אם הן עשויות להראות קשות או מסובכות, בצורה פשוטה וחלקה.

סינכרון עסקי

 מכלול הפעולות המאפשרות לארגון לשפר את הבנת המצב העסקי הקיים, להגדיר את יעדיו ואת המסלול הנדרש ולהגביר את התאום עם הסביבה החיצונית. כל הפעולות הנ"ל נעשות על מנת לשפר את התוצאות העסקיות ואת סגנון ואיכות הפעולות. מדובר בגישה ייעוצית הוליסטית הלוקחת בחשבון את ההשלכות שיש לכל  פעולה על חלקי הארגון השונים. סינכרון עסקי הוא מושג מבית השל.

עקרון המסעדה המלאה

 תפיסה עממית שהפכנו לתפיסה עסקית, בבסיסה תובנת עוגן הגורסת כי להצלחת עסקית צריך לייצר תנועה גם אם למראית עין, על משקל אותה מסעדה הומת אדם ועל ידה מסעדה ריקה. לקוחות לרוב יעדיפו להיכנס למקום ההומה.

פוליטיקה עסקית

קטר ה - Sell

 נקרא גם קטר ה"מיומנויות הקשות". זה החלק של הביזנס בו הדברים אמורים לעבוד "לפי הספר". המיומנויות הקשות כוללות את מגוון הדיסציפלינות העסקיות: בניית אסטרטגיה, יצירת ושימור מערך השיווק, שליטה בטכניקות מכירה, ניהול הכספים, פיתוח מערכות מידע וניהול ידע, הקמת מערך שירות לקוחות אקטיבי ועוד ועוד. לקוח מתוך גישת Hearsell לעסקים מבית השל.

שליחות ארגונית

שליחות ארגונית מגלמת בתוכה את הערך המוסף ואת הסיבה האמיתית בגינה הלקוח רוכש את המוצר/שרות אותו הארגון מציע.כאשר עובדי הארגון מכירים את השליחות הזו ועושים בה שימוש אנו מוצאים כי אחוזי ההצלחה של הארגון עולים פלאים.שליחות ארגונית, הגדרתה והתוויית הדרך של הארגון העסקי הוא אחד מהמפתחות להצלחה כלכלית וארגונית. הרעיון הוא מאוד פשוט ויחד עם זאת מהותי. השליחות הארגונית מהווה את תשתית קיומו של העסק, לפירוש המלא...

גישת HeartSell לעסקים

שליחות אישית

 אחד מכלי הניהול והנעת עובדים החזק ביותר שניתן לעשות בו שימוש על מנת להביא את העובד למיצוי יכולתיו המקצועיות מבלי שיישחק, חיבור עובד לשליחותו האישית ולשליחות הארגונית היא אחת הדרכים המהירות להשגת יעדים עסקיים מעולים. לפירוש המלא...

מוכוונות לקוח

ההכוון התודעתי, החשיבתי, התפעולי וצורת ההתבטאות של האנשי הארגון כלפי הלקוח. ארגון שכל כולו מכוון לזהות ולספק את צרכי הלקוח ולא את הבירוקרטריה הפנימית, שמבין ששביעות רצון הלקוח היא הסיבה שתביא לשגשוג ומיישם זאת הוא ארגון מוכוון לקוח

החלטות מהירות

מיומנות נרכשת, היכולת לנווט מהלכים מעכשיו לעכשיו במצבים שלא נצפו מראש. עולם העסקים על גווניו השונים קבלת החלטות מהירות כשלעיתים מזומנות דחיית ההחלטה משמעה הפסד. לפירוש המלא...

PTR - Preception to Result

מתודולוגיה מבית השל , משמשת ככלי יישומי המאפשר חיבור בין תפיסות לבין תוצאות. לדוגמא: מוכוונות לקוח בתור תפיסה, היישום שלה בדרך הפנייה ללקוח, בניית התהליכים הארגוניים באוריינטציה זו, והתוצאה – שיפור שביעות רצון הלקוח והגדלת נתח הלקוח ו/או נתח שוק. לפירוש המלא...

אנושיות עסקית

שם כולל להתנהגות עסקית מסוימת, בה ישנו דגש רב על הקשר האישי והאנושי, כקוד גנרי ובתור מפתח להצלחה עסקית. תפיסה זו רלוונטית וחשובה בכל תחומי העסק, וכחלק מתפיסה זו ניתן לומר שבד"כ העסקה תיסגר בשל האדם שמציג את המוצר, ופחות בשל החברה שעומדת מאחוריו

אנשים עושים עסקים עם אנשים

העיקרון הראשון בגישת Heartsell לעסקים. עיקרון זה גורס כי הקשר האנושי הוא המפתח העיקרי והחשוב ביותר בכל עשייה עסקית. וכי בסופו של דבר זה אנשים שבזכותם קורים עסקים.

לקוחות

הנכסים הכי חשובים שלך.


לקבלת ייעוץ עסקי (ללא התחייבות)

מלא פרטיך כאן ונחזור אליך בהקדם

שם
טלפון
דואל
שם חברה

מבין לקוחותינו

לקבלת טיפים

שם
מייל

כל הזכויות שמורות © השל ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני   |  ייעוץ עסקי  |  פרופיל חברה  |  בלוגתנאי שימוש  |  מפת האתר

מענה אנושי  |  יחסי ציבור   |  רואה חשבון  |  מרצים    

 


אינטרנט פולפאוור :: חברת בניית אתרים